tips

Tipy na výlety - Bílá

Inspirujte se tipy na výlety v této samosprávě nebo se podívejte na výlety v jiném městě či obci.

Třeštík
Sedlo - Turistika.cz
Třeštík je sedlo a horská rekreační osada na hranici se Slovenskem s křižovatkou červené, zelené a žluté turistické trasy. V sedle najdeme také stanici Horské služby. Třeštík leží na hřebeni…
Třeštík
Bílá
Vesnice - Turistika.cz
Horská obec Bílá leží ve střední části Beskyd nedaleko hranice se Slovenskem. Obcí protéká průzračná horská říčka Bílá Ostravice. Obec je hojně využívána k celoroční rekreaci, proto tu můžeme vidět…
Bílá
Kostel sv. Bedřicha
Kostel - Turistika.cz
Dřevěný kostelík sv. Bedřicha stojí v Beskydské rekreační horské obci Bílá. Kostel byl postaven v 70. letech 19. století na popud olomouckého kardinála Fridricha Landráta. Kostelík je pěkná dřevěná…
Kostel sv. Bedřicha
Ski areál Bílá
Ski areál - Turistika.cz
Lyžařská sezóna: od poloviny prosince do začátku DubnaNadmořská výška: 518 - 774 m. n. m.Převýšení: 256 mIndex zalidněnosti:Index zalidněnosti se počítá jako přepravní kapacita dělená délkou…
Ski areál Bílá
Kaple Panny Marie na Bílé
Kaple - Turistika.cz
Poněkud ve stínu dřevěného kostela stojí na Bílé i malá lurdská (jeskynní) kaplička. Nelze ji minout, pokud míříte z nebo na parkoviště za kostelem. Umělá jeskyně se zamřížovaným vstupem má nad…
Kaple Panny Marie na Bílé
Mrazový srub - ( Vlčia skala ) - pod vrchem Súlov v Beskydech
Skalní útvar - Turistika.cz
Překrásné hory Beskydské jsou na skalní útvary poněkud skoupější než třeba skalnaté Jeseníky, přesto se i tady můžeme setkat se zajímavými skalisky. Protože ale Beskydy patří do Karpat a…
Mrazový srub - ( Vlčia skala ) - pod vrchem Súlov v Beskydech
Turistická známka č. 1232 - Bílá
Doprava - Turistika.cz
Horská chata v  obci Bílá (540 m n. m.), která leží v rozkošném zákoutí Beskyd. Je východiskem pro turistické cesty a lyžování. Okolní lesy skýtají velké možnosti turistických vycházek. Samotná obec…
Turistická známka č. 1232 - Bílá
Zámeček v Bílé
Zámeček - Turistika.cz
Dřevěný lovecký zámeček v Bílé se nachází nedaleko kostela na odbočce potoka Velká Smradlavá, v roce 1906 ho nechal postavit olomoucký arcibiskup jako odpočinkové místo s možností loveckých výprav do…
Zámeček v Bílé
Klauz Čurábka
Přehrada - Turistika.cz
Klauz Čurábka ležící na stejnojmenném potoce mezi masívem Kavalčanek patří mezi větší a opravenější klauzy (resp. klausy) v Beskydech. Vzhledem k blízkosti většího Maxova klauzu není tolik známý a…
Klauz Čurábka
Staré Hamry - Černá
Rozcestí - Turistika.cz
Staré Hamry - Černá je rozcestí zelené a modré turistické značky nedaleko východního okraje horské rekreační osady Černá. Rozcestník je umístěn na sloupku v blízkosti zastávky autobusu v zatáčce…
Staré Hamry - Černá
Kmínek - chata
Rozcestí - Turistika.cz
Kmínek -chata je rozcestí červené a zelené turistické značky a nachází se u horské chaty Kmínek a na státní hranici se Slovenskem. Chata stojí na jižním úbočí vrcholku Korytovo ( 881 m.n.m.).…
Kmínek - chata
Obec Bílá - kostolík a okolie
Kostel - Turistika.cz
Obec Bílá 521 m.n.m. je malou horskou obcou, ale turisticky významnou lokalitou v údolí horskej riečky Bílá. Obec, ktorá má dnes približne 345 obyvateľov, ako samostatná obec vnikla v…
Obec Bílá - kostolík a okolie
Lhotská - rozcestí
Rozcestí - Turistika.cz
Lhotská je rozcestí zelené a žluté turistické značky a nachází se jihozápadním směrem od obce Staré Hamry a u křižovatky lesních cest. Severovýchodně se nad rozcestím zvedá vrchol Trojačka ( 987 m.n…
Lhotská - rozcestí
Doroťanka
Rozcestí - Turistika.cz
Doroťanka je orientační místo a rozcestí na červené turistické značce, která v těchto místech označuje hřebenovou trasu. Tato hřebenovka vede po vrcholcích Beskyd, přes které prochází hranice se…
Doroťanka
Hluchanka
Rozcestí - Turistika.cz
Rozcestí Hluchanka se nachází v Kelčovském sedle a u hranice se Slovenskem. Z horské osady Salajka vede k tomuto rozcestí modrá turistická značka. Kromě modré prochází tímto Rozcestím červená značka,…
Hluchanka
NPR Salajka
Rezervace - Turistika.cz
Národní přírodní rezervace Salajka je karpatský jedlobukový prales na severním svahu hraničního hřebene Moravskoslezských Beskyd v pramenné oblasti pravých přítoků Bílé Ostravice. Nachází se v…
NPR Salajka
Mezivodí
Rozcestí - Turistika.cz
Mezivodí je rozcestí žluté a zelené turistické značky a nachází se u silnice vedoucí z Horní Bečvy ke známému lyžařskému středisku v obci Bílá. Rozcestník je umístěn nedaleko východního okraje osady…
Mezivodí
Údolí Velké Smradlavé
Rozcestí - Turistika.cz
Údolí Velké Smardlavé je rozcestí modré a zelené turistické značky na pravém břehu stejnojmenného potoka Velká Smardlavá jižním směrem od rekreačního a lyžařského střediska v obci Bílá. V tomto údolí…
Údolí Velké Smradlavé
Bedřichův klauz
Přehrada - Turistika.cz
Na cestě z Horní Bečvy na Bílou, asi 1 km od osady Hlavatá, stojí po pravé straně cesty nad potokem Bílá (Bílá Ostravice) několik domů. Nad nimi se nachází asi nejlépe přístupný a opravený klauz …
Bedřichův klauz
Maxův klauz
Přehrada - Turistika.cz
Maxův klauz (řidč. klaus) patří k několika částečně zachovalým vodním nádržím původně určeným k plavení dřeva (navyšování hladiny potoků). Maxův vznikl jako jeden z největších sypanou hrází Na potoce…
Maxův klauz
Klauz Kocián, Lučovecký
Přehrada - Turistika.cz
I když LESY ČR o klauzu (malé vodní nádrži) na potoce Lučovec tvrdí, že jej vybudovali v 70. letech 20. století pro potřeby regulace vody a plavenin před přehradou Šance-Řečice, šlo ve skutečnosti o…
Klauz Kocián, Lučovecký
Frenštátský / Kyčera
Kopec - Turistika.cz
V Zadních horách v Moravskoslezských Beskydech se nachází velké množství menších, málo známých a navštěvovaných vrcholů. Přímo na silnicí z Horní Bečvy do Bílé se na severní straně nachází jeden z…
Frenštátský / Kyčera
Kaple Panny Marie na Bílé na Kavalčankách
Kaple - Turistika.cz
Dřevěná kaplička Panny Marie v údolí potoka a stejnojmenné enklávy Kavalčanky na Bílé stojí na modré turistické trase Smradlavá - Bobek. Současná stavba z 90. let 20. století nahradila starší, zcela…
Kaple Panny Marie na Bílé na Kavalčankách
Kaple svatého Huberta na Bílé
Kaple - Turistika.cz
Na Bílé se každoročně konají koncem října populární myslivecké, svatohuberské, slavnosti. V případě špatného počasí jsou noví myslivci pasování v kostele, ale obvykle se tak děje v prostorách…
Kaple svatého Huberta na Bílé
Obůrka
Turistické destinace - Turistika.cz
S podporou grantu vybudovali na jaře 2014 v Bílé nedaleko arcibiskupského zámečku (nad ním) tzv. Obůrku. Jedná se o šest výběhů s celkovou rozlohou 1,68 ha a šotolinových cest kolem nich (pro pěší,…
Obůrka
Salajka - myslivna
Rozcestí - Turistika.cz
Salajka -myslivna je rozcestí žluté a modré turistické značky a nachází se v horské rekreační osadě Salajka v sousedství myslivny. V blízkosti rozcestí jižním směrem se rozprostírá národní přírodní…
Salajka - myslivna
Dětský letní park Bílá
Babyfriendly - Turistika.cz
dětský lanový park • letní tubing • nová vzduchová trampolína • 2x vodní svět • šlapací auta BERGTOYS • rodinné šlapací auto BERGTOYS • obří pískoviště • dětská lezecká stěna • aquazorbing • 2. bazén…
Dětský letní park Bílá
Pod Klínem
Rozcestí - Turistika.cz
Pod Klínem je rozcestí zelené a modré turistické značky a nachází se jižním směrem od horské rekreační osady Bílá. Vrchol Klín ( 819 m.n.m.) se zvedá západním směrem nad rozcestím. Rozcestník je…
Pod Klínem
Kunidrátky / Kunidročky
Kopec - Turistika.cz
Mezi údolím Bílé Ostravice a Červíku se v beskydských Zadních horách nachází mnoho málo navštěvovaných, skoro opomenutých vrcholů. Žádný z nich nedosahuje 1000 m n/m a proto jsou povětšinou opomíjené…
Kunidrátky / Kunidročky
Bedřichův splav
Rozcestí - Turistika.cz
Bedřichův splav je orientační místo a rozcestí na zelené turistické značce, které najdeme jihozápadním směrem od obce Bílá. Toto rozcestí se nachází v údolí tvořeném tokem říčky Bílá Ostravice a…
Bedřichův splav
Javořinka
Vrchol - Turistika.cz
Javořinka či Javořina označuje výrazný vrchol, i když nevysoký (832 m) v Zadních horách Beskyd a stejnojmennou pasekářskou osadu. Obecní hranice ji rozdělují na část patřící Bílé a část Starých Hamer…
Javořinka
zvonice na Javořince
Zvonice - Turistika.cz
Zvonice Martin v bílanské části Javořinky (větší část Osady je hamerská) vznikla v roce 2015. V podstatě se jedná o kryté posezení se stanovou střechou se zvonicí. Stavba imituje obvyklý místní styl …
zvonice na Javořince
Turistická známka č. 47 - Třeštík, chata Celnica
Doprava - Turistika.cz
Turistická křižovatka a lyžařské středisko 3 kilometry před hraničním přechodem Bumbálka.
Turistická známka č. 47 - Třeštík, chata Celnica
Turistická známka č. 1557 - Masarykova chata - Bílá, Bumbálka
Doprava - Turistika.cz
Chata se nachází 1,5 km od slovensko-české hranice Bumbálka.
Turistická známka č. 1557 - Masarykova chata - Bílá, Bumbálka
Turistická známka č. 465 - Sůkenická
Doprava - Turistika.cz
Dřevěnná rozhledna na stejnojmenné hoře v Beskydech v nadmořské výšce 952 metrů, nedaleko hraničního přechodu Bumbálka.
Turistická známka č. 465 - Sůkenická
Hotel Sůkenická a okolí
Turistické destinace - Turistika.cz
Naše oblíbené místo na ubytování a výlety do okolí. V každém ročním období je zde nádherně, někdy vás překvapí počasí, třeba v květnu napadne sníh, no ale to je příroda. V zimě je dobré nasadit od…
Hotel Sůkenická a okolí
Turistická známka č. 1018 - Chata Doroťanka
Doprava - Turistika.cz
Horská chata na cklotrase na moravsko-slovenských hranicích, mezi hraničním přechodem Konečná a Bílým křížem.
Turistická známka č. 1018 - Chata Doroťanka
Kaple sv. Cyrila a Metoděje na Hlavaté
Kaple - Turistika.cz
Dřevěná Kaple sv. Cyrila a Metoděje na Hlavaté, lokalitě na pomezí katastru obcí Horní Bečvy a Bílé. Inspirována díly architekta Dušana Jurkoviče. Vysvěcení proběhlo 21. 9. 1924.
Kaple sv. Cyrila a Metoděje na Hlavaté
Okrouhlice
Kopec - Turistika.cz
Vrchol nedaleko hraničního přechodu Bumbálka, který je obtékán Bílou Ostravicí a Bumbálským potokem. Kolem něj prochází zeleně značená turistická trasa.